Intrebari Frecvente


1. Vreau sa cumpar un domeniu, cum procedez?
Adaugati domeniul in cos si comandati-l alegand una metodele de plata disponibile.
Odata comandat, veti intra in legatura cu posesorul domeniului iar noi vom supraveghea procesul de transfer.

2. Domeniul e prea scump, cum pot negocia?
In pagina de vanzare a domeniului aveti optiunea de a trimite o oferta de pret vanzatorului. Daca aceasta este agreata, sau daca pentru o perioada de timp este singura oferta primita, atunci il veti putea cumpara la pretul dorit.
Daca intre timp vanzatorul primeste o oferta mai mare de pret, veti fi anuntat pe email de acest lucru si veti avea optiunea de a mari oferta.

3. Am cumparat un domeniu, ce urmeaza?
Vom incepe procedura transferului dreptului de folosinta al domeniului, conform ROTLD.
Vom intermedia acest proces intre dvs. si vanzator astfel incat intelegerea sa fie respectata: dvs. sa primiti domeniul iar vanzatorul banii.

4. Detinatorul s-a razgandit si nu mai vrea sa faca transferul, ce pot face ca si cumparator?

Se poate intampla in 2 situatii: fie domeniul este cumparat la pretul blitz in timpul maxim de 48 de ore de la terminarea licitatiei fie pur si simplu se razgandeste.
Daca ati apucat sa achitati factura puteti solicita detinatorului returnarea sumei achitate.

5. Am achitat un domeniu insa nu il mai doresc, ce se poate face?

Daca suma achitata de dvs. a ajuns deja la vanzatorul domeniului si transferul a fost realizat, aceasta nu se mai poate returna si dvs. sunteti noul proprietar.

6. Am trimis o oferta pentru domeniu, ce urmeaza?
Ofertele trimise sunt afisate imediat pe site. Nu puteti trimite oferte mai mici decat cele existente. Daca la expirarea timpului limita al ofertei, aceasta este cea mai mare, vom notifica vanzatorul domeniului despre oferta. Acesta isi rezerva dreptul de a va vinde domeniul la pretul licitat sau de a il repune din nou la vanzare la pretul dorit.

7. Ce sunt timpii de ofertare?
Reprezinta valabilitatea ofertei si sunt afisati sub forma unui cronometru descrescator ca timp. Timpii pot fi oricand modificati in functie de dorinta vanzatorului.

8. Timpul de ofertare s-a terminat mai devreme decat trebuia. De ce?

Vanzatorii pot opri oricand cronometrul daca una din oferte este acceptata. In aceasta situatie, oferta cea mai mare este castigatoare. Daca oferta nu este onorata, oferta poate fi repornita sau vanzatorul poate alege oferta imediat urmatoare.

9. De unde stiu ca domeniul chiar apartine vanzatorului?
Acest lucru il verificam inainte de a posta anuntul vanzatorului pe site.
Vanzatorul de asemenea confirma accesul la domeniu modificand inregistrarile tip NS astfel incat sa apara pagina noastra de vanzare.

10. Nu mai am acces la adresa de email cu care am inregistrat domeniul. Ma puteti ajuta?
Toate operatiunile ce tin de domenii se realizeaza la ICI Bucuresti, www.rotld.ro

11. Am inscris un domeniu insa nu a fost acceptat. Care pot fi motivele?

-Domeniul poate genera conflicte de copyright. Domeniul poate fi contestat de catre un brand activ pe piata care a inregistrat numele ca fiind marca inregistrata. Nu putem verifica toate domeniile, insa daca le suspectam ca incalca dreptul unei companii nu le vom accepta.

-Domeniul nu este unul premium. Domeniile premium sunt cele care generaza un interes mare in piata, sunt frecvent cautate si in aria lor exista multe business-uri ce au campanii active de promovare. Domeniile premium adesea contin cuvinte cheie sau cuvinte de interes major, care au un numar mare de cautari in motoare ca Google.

-Domeniul este supraevaluat. Pretul cerut este unul exagerat si poate crea confuzie pentru posibilii cumparatori. Un pret mare scade gradul de incredere si descurajeaza potentiali ofertanti.

-Datele detinatorului si ale domeniului nu sunt clare. Ca sa ne asiguram ca un detinator chiar detine domeniul, acesta trebuie sa schimba inregistrarile de tip ns cu cele puse de noi la dispozitie. (ns1.domenii-premium.ro si ns2.domenii-premium.ro). De asemenea, detinatorul trebuie sa ne furnizeze datele sale cu care a inregistrat domeniul. In lipsa acestora vom refuza inscrierea.

-Detinatorul nu a onorat o cerere din partea unui client. In cazul in care detinatorul nu onoreaza ofertele depuse de cumparatori, fara un motiv intemeiat, i se vor sterge toate domeniile premium din platforma.